قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز سه شبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ + جدول-راهبرد معاصر
قیمت خودرو‌های داخلی امروز سه شبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰؛

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز سه شبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ + جدول

قیمت روز خودرو ایران خودرو سایپا امروز سه شبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ مشخص شد که بر اساس آن قیمت خودرو در بازار آزاد با ثبات نسبی همراه است.
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 13
کد خبر: ۸۳۵۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت روز خودرو ایران خودرو سایپا امروز سه شبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ مشخص شد و قیمت خرید و فروش خودروهای ایران خودرو و سایپا تغییر چندانی در سطخ بازار نداشته است. فعالان بازار خودرو نیز امید چندانی به کاهش قیمت ها در سطح بازار ندارند. با توجه به اینکه بازار خودرو در سال 99 سالی پر از التهاب بوده است کارشناسان به پایین آمدن قیمت خودرو در سال 1400 خوش بین نیستند. در ادامه  جدول قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز سه شبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ را ببینید.

 

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز سه شبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ را در زیر می‌بینید. قیمت روز خودروهای سایپا در زیر آمده است. قیمت خودروهای ایران خودرو امروز سه شبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ نیز در ادامه ذکر شده است.

 

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز سه شبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

 

جدول قیمت روز خودروهای ایران خودرو امروز

 

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ را در جدول زیر مشاهده نمایید.
 
قیمت ایران خودرو

 

 

قیمت خودروهای ایران خودرو

خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
وانت آریسان  120,560,000 151,000,000
سمند LX  117,500,000 194,000,000
سمند EF7  114,962,700 212,000,000
سمند EF7  0 222,000,000
سمند EF7 دوگانه سوز  120,932,500 230,000,000
سمند سورن ELX  131,666,300 242,000,000
سمند سورن ELX توربو 0 0
دنا (تیپ 1)  122,500,000 277,000,000
دنا (تیپ 1)  0 264,000,000
دنا پلاس (تیپ 1)  166,122,300 327,000,000
دنا پلاس (تیپ 1)  166,122,300 314,000,000
دنا پلاس دنده ای توربو 271,096,400 360,000,000
دنا پلاس اتوماتیک توربو  370,800,000 428,000,000
پژو GLX 405  0 191,000,000
پژو GLX 405 دوگانه سوز  107,448,000 192,000,000
پژو SLX 405  108,061,000 214,000,000
پژو پارس  122,400,000 234,000,000
پژو پارس  121,547,000 222,000,000
پژو پارس  0 0
پژو پارس دوگانه سوز  126,209,000 247,000,000
پژو پارس دوگانه سوز  0 233,000,000
پژو پارس LX  0 0
پژو پارس LX  127,200,000 262,000,000
پژو پارس LX  0 250,000,000
پژو پارس اتوماتیک  0 314,000,000
پژو پارس اتوماتیک  187,303,000 332,000,000
پژو 207 دنده‌ ای  159,800,000 307,000,000
پژو 207 اتوماتیک پانوراما  0 420,000,000
پژو 207 اتوماتیک  197,055,400 392,000,000
پژو 207 صندوقدار  0 380,000,000
پژو 207 صندوقدار  0 388,000,000
پژو 207 سقف شیشه ای  199,600,000 331,000,000
پژو 206 تیپ 2  110,111,000 210,000,000
پژو 206 تیپ 2  0 200,000,000
پژو 206 تیپ 5  0 262,000,000
پژو 206 تیپ 5  130,872,000 275,000,000
پژو 206 صندوقدار  0 258,000,000
پژو 206 صندوقدار  130,872,000 271,000,000
پژو 301 0 0
پژو 2008  0 920,000,000
پژو 508  0 1,335,000,000
رانا LX  107,200,000 209,000,000
دانگ فنگ H30  0 352,000,000
دانگ فنگ H30  0 367,000,000
دانگ فنگ S30 0 0
رنو تندر پیکاپ 0 0
رنو تندر E2  0 312,000,000
رنو تندر E2  0 335,000,000
رنو تندر پلاس دنده ‌ای 0 0
رنو تندر پلاس اتوماتیک  0 440,000,000
رنو تندر پلاس اتوماتیک  0 460,000,000
هایما اس 5 توربو ( S5 )  386,400,000 620,000,000
هایما اس 7 توربو ( S7 )  405,500,000 690,000,000
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی  787,000,000 770,000,000
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل  837,000,000 820,000,000
رنو کپچر 0 895,000,000
سوزوکی ویتارا اتومات  0 960,000,000
سمند سورن پلاس  0 283,000,000
رانا پلاس  179,516,000 222,000,000

 

جدول قیمت روز  خودروهای سایپا امروز 

 

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه شبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ را در جدول زیر مشاهده نمایید.
 

قیمت خودرو سایپا

 

 

قیمت خودروهای سایپا

خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
سایپا 111  0 130,000,000
سایپا 131  0 113,000,000
سایپا 132  0 118,000,000
سایپا 151  91,000,000 123,000,000
تیبا  87,080,000 129,000,000
تیبا 2  95,426,000 137,000,000
تیبا 2 پلاس  90,800,000 151,000,000
ساینا دنده ای EX  92,928,000 18,000,000
کوییک دنده ای  129,755,000 154,000,000
کوییک دنده‌ ای R  140,015,000 160,000,000
وانت زامیاد  129,600,000 235,000,000
وانت زامیاد گازسوز  189,031,000 255,000,000
وانت زامیاد دیزل  185,000,000 267,000,000
آریو  0 375,000,000
چانگان CS35  0 470,000,000
کیا سراتو 2000  0 805,000,000
سیتروئن C3  0 850,000,000
سایپا 151 پلاس  0 125,000,000
تیبا صندوق دار دوگانه سوز sx  0 127,000,000
تیبا صندوق دار پلاس  0 133,000,000
ساینا پلاس دنده ای  0 157,000,000
ساینا s دنده ای  130,292,000 162,000,000
کوییک اتوماتیک پلاس  0 222,000,000

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰/ بعید است قیمت خودرو کاهشی شود

 

بازار خودرو سال ۱۳۹۹ بازاری پر از نوسان، التهاب و چالش بود. بازار خودرو در نیمه اول سال گذشته روندی صعودی طی کرد، اما مدتی بعد فروکش کرد. شهریور ماه دوباره قیمت‌ها اوج گرفت و حدود دو ماهی هم ادامه داد، اما از آبان ماه دیگر خودرو رمقی برای افزایش نداشت، با ثبات نرخ ارز و کنترل شدن آن و همچنین عرضه کافی خودروسازان به بازار، روند بازار خودرو سال را کاهشی و با ثبات به پایان رساند.


فعالان بازار خودرو معتقدند افزایش یا کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو کاملا وابسته به نوسانات ارزی و میزان عرضه خودرو به بازار توسط خودروسازان بستگی دارد. چنانچه نوسانات ارزی وجود نداشته باشد و افزایش عرضه به بازار ایجاد شود، شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها نیز خواهیم بود و فاصله قیمتی کارخانه و بازار کمتر خواهد شد.

 

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو

 

بعید است با شرایط فعلی قیمت خودرو کاهشی شود


فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه نمی‌توان انتظار دارد در سال ۱۴۰۰ قیمت خودرو با توجه به وضعیتی که وجود دارد با کاهش روبرو شود، اظهار داشت: بازار خودرو نیز به مانند سایر بازار‌های سرمایه‌ای تابع وضعیت کلی اقتصاد و همچنین مسائل سیاسی و بین المللی حاکم بر کشور است، در این زمینه تا زمانی که مسئله برجام حل و فصل نشود و تحریم‌ها لغو نگردد، بازار‌های سرمایه‌ای از تب و تاب و التهابات گوناگون دست بر نخواهند داشت بنابراین در چنین شرایطی این انتظار که خودرو با کاهش همراه باشد، به نظر نمی‌رسد که عملی شود.


وی افزود: در این زمینه نرخ ارز به عنوان یک متغیر مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است و تا زمانی که نرخ ارز بالا باشد، خودرو نیز همچنان تلاطمات قیمتی را پشت سر خواهد گذاشت، از سویی به دلیل اینکه دولت با کسری بودجه زیادی روبرو هست، کاهش نرخ ارز به نفع اش نیست، بنابراین این فرضیه که با توجه به تعدیل انتظارات تورمی، قیمت دلار ممکن است به ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کند امروز بعد از ۵ ماه رنگ باخته است.


زاوه گفت: بعد از روی کار آمدن بایدن و صحبت‌هایی که در مورد بازگشت بلافاصله به برجام توسط دولت جدید صورت گرفت، این امید را در جامعه زنده کرد که با ورود دموکرات‌ها به کاخ سفید برجام در کمترین زمان ممکن احیا خواهد شد، اما بعد از اینکه بایدن قدرت را در دست گرفت، او نیز به مانند ترامپ شروطی را در این زمینه مطرح کرده و حال به نظر می‌رسد چشم انداز روشنی برای مذاکرات حداقل در کوتاه مدت نمی‌توان متصور بود.

 

کراس اوور جدید ایران خودرو

 


این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: بنابراین در چنین شرایطی نمی‌توان امید داشت که قیمت خودرو با کاهش قابل توجهی روبرو باشد، زیرا در حال حاضر تورم ۳۰ درصدی در اقتصاد کشور حکمفرما بوده و از سوی دیگر تمام متغیر‌های اقتصاد کلان نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارند، همچنین به این مسائل، باید تحریم صنعت خودرو را اضافه کرد، تا زمانیکه صنعت خودرو برای تهیه مواد اولیه و قطعات و همچنین مقدار انتقالات مالی و پولی با محدودیت‌های زیادی روبرو باشد، عملاً بازار خودرو سروسامان نخواهد گرفت.

 

قیمت روز ایران خودرو سایپا

 

چه شرایطی برای کاهش قیمت خودرو لازم است؟


امرالله امینی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کاهش قیمت خودرو امری بسیار سخت است، اظهار داشت: تا زمانی که تکلیف مذاکرات هسته‌ای و بازگشت آمریکا به برجام مشخص نشود، نمی‌توان انتظار داشت که بر بازار خودرو آرامش و ثبات حکمفرما باشد، زیرا که بازار خودرو به وضعیت نرخ دلار بسیار حساس است و تا زمانی که نرخ دلار در محدود ۲۵ هزار تومان باشد، قیمت خودرو نیز تکان نخواهد خورد.


وی افزود: هرچند که در حال حاضر قیمت خودرو نسبت به پنج ماه گذشته با کاهش چند درصدی روبرو بوده، اما باید به این نکته توجه کرد که خودرو طی دو سال گذشته افزایش چند برابری را تجربه کرده، در چنین شرایطی باید زیرساخت‌های این صنعت مورد اصلاح قرار گیرد، در این زمینه انحصارزدایی و ایجاد رقابت در صنعت خودرو اولین و مهمترین قدمی است که در این باره باید برداشت، به بیان دیگر تا موقعی که انحصار دولتی در صنعت خودرو حکمفرما است، نمی‌توان انتظار داشت که مصرف کننده‌ها بتوانند خودرو با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنند.


امینی اظهار گفت: به دلیل همین انحصاری که به آن اشاره شد، خودروسازان هیچ وقت راضی نمی‌شوند که خودروی خود را ارزان به دست مردم بدهند، زیرا که انحصار باعث می‌شود مردم در حالت اجبار نسبت به خرید خودرو از خودروسازان بزرگ اقدام کنند، بنابراین این موضوع نیز خود یک عامل و چالش بسیار اساسی در زمینه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو ساخت داخل است، بنابراین هر زمانی که قدرت مصرف کننده در بازار برای انتخاب و خرید محصول بالا برود آن زمان شما می‌توانید انتظار داشته باشید که خودرو نیز با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.


این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه انتقال دانش و تکنولوژی به منظور کاهش هزینه تمام شده خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است، یادآور شد: بعد از فضای برجام بسیاری از شرکت‌های خودروساز مطرح جهان به ایران آمدند در این زمینه پژو و رنو پیشقراول این خودروسازان بودند، آن‌ها تا حدودی زمینه انتقال دانش و تکنولوژی را فراهم کردند اگر همان مسیر ادامه پیدا می‌کرد ما امروز می‌توانستیم محصولات با کیفیت‌تر و متنوع‌تری را تولید کنیم، اما به دلیل اینکه ترامپ از برجام خارج شد و تحریم صنعت خودرو نیز اجرایی شد، این موضوع باعث شد که محصولات جدید در خط تولید خودروسازان قرار نگیرد و همین موضوع نیز انحصار در صنعت خودرو را تشدید کرد که در نهایت امروز نتیجه آن در بازار در قالب عدم تطابق کیفیت با قیمت مشاهده می‌شود این موضوع نارضایتی بسیاری از مردم و مصرف‌کنندگان خودرو را رقم زده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده